سامانه ثبت من

سامانه ثبت من، با عنوان درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سایتی است که ارائه دهنده خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک، به صورت یکپارچه می باشد. ثبت نام در سامانه ثبت من، از طریق ورود به سایت my.ssaa.ir امکان پذیر بوده و تصدیق اصالت سند و استعلام ممنوع الخروجی، از امکانات آن می باشند.

 ورود به سامانه ثبت من

 

در سال های گذشته حرکت بزرگی در جهت مجازی سازی و خدمات آنلاین شرکت ها و سازمان های دولتی انجام شده است. در این راستا هر یک از سازمان های دولتی اقدام به طراحی و اجرای وب سایتی نموده اند که کاربران بتوانند از طریق آن، ‌به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت، کارهای خود را انجام دهند. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم اقدام به راه اندازی وب سایت خود با عنوان سامانه ثبت من و با نشانی اینترنتی my.ssaa.ir کرده است. بنابراین، در حال حاضر افراد می توانند با ورود به سامانه ثبت من  و ثبت نام در ثبت من ، بخش زیادی از خدمات مربوط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

نکته مهم

برای استفاده از خدمات این سامانه ابتدا نیاز به  ثبت نام در سایت ثبت من است. البته تعدادی از خدمات این سامانه هم بدون نیاز به ثبت نام قابل دسترسی هستند. برای مثال جهت تصدیق اصالت سند و استعلام ممنوع الخروجی نیازی به ثبت نام نیست. اما برای دسترسی به برخی از مهم ترین خدمات آن، حتما باید ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهید. با توجه به این که زمان زیادی از راه اندازی سامانه ثبت من نمی گذرد، خیلی از افراد با خدمات آن آشنایی ندارند. به همین دلیل، این کار ها را به صورت حضوری و با صرف زمان بیش تری انجام می دهند.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *